Ontwerpers: Nigel Irens & Ed Burnett
Werf: Fairlie Resoration
Tuigage: Spencer / Holland Spar
Constructie: Douglas Fir naar gelamineerde Sapele frames. Stuurpen en achtersteven van gelamineerd Iroko. Externe coating van vezeldoek aangebracht met epoxyhars. De romp is met epoxy behandeld Intern en extern. Traditioneel teakhout gelegd op een triplex subdeck gemonteerd op gelamineerde Sapele dekbalken. Multiplex-opbouw bedekt met glasvezel met epoxyhars. Teak externe trim. Gegoten loden kiel geschroefd met nikkel en bronzen bouten. Off-white lak interieur afwerking, teak en hulst zolen.
Mechanische gegevens:
Volvo D2 Turbo 75 PK (motoruren 1110) – 2006
Aquadrive met hydraulische versnellingsbakas aangedreven – 2006
Haylyardscheider
debug
Volvoseal – 2013
Maximumsnelheid: 8,5 knopen / Kruissnelheid: 7 knopen
3-vleugelige veerprop J-prop – 2006
Brandstofverbruik – 4,5 l per uur op kruissnelheid
Sleipner boegschroef met eigen batterij en afstandsbedieningen
Edson stuurt met tandheugel.
Elektrisch:
1 x 12v 80a / h Motorgelaccu c – 2012
3 x 12v Service AGM-batterijen van 225 a / uur – 2014
Motor- en serviceaccu’s kunnen worden samengevoegd
2 x Alternators parallel gemonteerd
Alpha pro-regulator
Batterijcontroller DC4000
inverter
Batt. Charger
Windgenerator Air-X op aluminium mast – 2011
LED-navigatie en Prebit-cabinelampen
Tankage: tank tender meters op alle tanks. Brandstofcapaciteit: 378 liter (100 gallons) in 3 tanks met racor-voorfilter inclusief 2 x TEK-tanks in gegoten polypropyleen en 1 roestvrijstalen tank.
Watersystemen: Watercapaciteit: 350 liter in 4 polypropyleentanks. Grijze holdingstanks met pumpout naar zee. Heet water op de motor. Zeewaardige kombuispomp.
Overig mechanisch: drie lenspompen, twee elektrische en één handmatige bediening. Onder druk staande zoetwaterpomp. Dek wassen. Gasalarmen en solenoïde.
Accommodatie: twee tweepersoonskamers (voorkajuit en salon) en twee singles (pij ledikant laag en uitkijkplaats in piloot huis). Eigenaarshut voorwaarts met dubbele slaapplaats. Hoofd en douche naar bakboord. Hoofdsalon met U-vormige zithoek naar bakboord en twee fauteuils aan stuurboord met tafels. Kombuis naar bakboord met opslag boven en onder. Werkblad aan stuurboord, met koelkast onder en opslag boven.
Huishoudelijke uitrusting: Taylors dwingen 043 2-pitsoven en grill, 2 x 6kg propaangasflessen, Dickinson Marine Newport gasverwarmer, koelkast binnenwaterkiel gekoeld (vernieuwd 2012), Lavakop, 1 x douche, ventilatoren overal, flyscreens naar alle luiken,
Canvas raambekleding in stuurhuis, Lee-doeken op alle ligplaatsen, USB en radio 2012 met cockpit- en salonkluidsprekers, 12 volt-aansluitingen, WIFI booster.
Pilothouse: Met kaarttafel, instrumenten, stoel en batterijen onder. Elektriciteits- en instrumentenpanelen met meerdere meters. Pilotberth met opslag onder. Wetlocker met geforceerde ventilatie.
Navigatie uitrusting:
Garmin 5012 touchscreen – 2008
Navtex NX300 – 2008
Icom M710 SSB-radio – 1998
Icom M31 handheld – 2006
Garmin 18 HD-radar op aluminiumpaal, GPS hierboven – 2010
Raymarine DSC VHF 230 – 2006
Garmin 600 AIS B – 2011
Sea Me radarverbeteraar
Prosser Weathertrend – 1998
Raymarine SmartPilot S3g, ST6001, met cockpit
en stuurhuisbedieningen en afstandsbediening – 2006
Autohelm ST50 Varen instrumentatie geven
Wind / Diepte / Snelheid met cockpit en
pilot house repeaters – 1998
Raymarine ST 60plus blaasinstrumenten – 2011
Mc Murdo PLB – 2010
Spars / Rigging: hulpsnijder, witte Douglas-spar met sparrenhouten sparrenhout (voor het laatst bespoten in 2012), Kiel-getrapte mast, kapzeefstangenailsail, dubbele steunpilaar, Schaefer-fokker aan giek, roestvrijstalen Schaefer-blokken, witte giek, boegspriet, gaff en spiboom zijn allemaal carbon rondhouten, Extra spiboom aluminium.
Lieren: Andersen ST voor sheats en 1 Anderson elektrisch multifunctioneel op mast
Lewmar elektrische ankerlier.
zeilen:
Ratsey & Lapthorn Grootzeil Dacron met 2 riffen – 1998
Ratsey & Lapthorn Topsail Dacron met spectra luff – 2003
Ratsey & Lapthorn Staysail Dacron – 2003
Ratsey & Lapthorn Staysail Dacron – 1998
Ratsey & Lapthorn Working Jib Dacron – 2003
Kleine stagzeil – nieuw
Ratsey & Lapthorn Trysail – nieuw
Gennaker op een rolreef – nieuw
Grootzeilscherm – 2011
Dekuitrusting: hekrol, barbecue-aansluiting op hek met Magna-barbecue,
25 kg spadeanker (2012), 60 pond CQR-anker niet in gebruik, 100 m, ketting van 11 mm en Kedge-ketting, Lewmar ankerlier met dubbele schakelaars en afstandsbediening, Edson stuur met een jurystok, 6-pers. Seasava reddingsvlot, verwijderbare roestvrijstalen davits voor bijboot, 2.30 opblaasbare dinghi met 2.5 PK Yamaha buitenboordmotor